THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Assalamualaikum...kawan-kawan.

Sunday, May 3, 2009

Zaman Sekolah Dulu



Berkat Aktif PBSM

Masa sekolah dulu , saya memang aktif dalam persatuan. Lebih-lebih lagi dalam aktiviti cergas minda...contohnya PBSM. Pada masa tu saya di naikan pangkat sebagai Sarjan. Skuad saya yang paling hebat masa tu. Sebenarnya saya nak cerita pasal , Bagaimana saya boleh diterima masuk sebagai perlajar nurses di UKM.



Saya masih ingat lagi ketika itu saya tidak membuat persediaan langsung tentang temuduga, dan soalan yang bakal saya jawab . Dengan berbekal beberapa sijil SPM dan sijil-sijil kurikulum yang lain serta saya sempat melampirkan beberapa keping gambar aktiviti PBSM yang saya sertai semasa di sekolah, jadi tanpa banyak soal penyelia tersebut terus menerima saya.
Saya ingin menjawab soalan anda itu. Malangnya saya terpaksa merahsiakan soalan-soalan yang spesifik kepada kejururawatan. Walau bagaimanapun, anda perlu ingat penemuduga akan bertanya berkennaan dengan minat anda dalam bidang ini. Jadi sediakanlah jawapan (20 atau lebih patah perkataan) bagi soalan 'apa yang membuatkan anda minat bidang kejururawatan ini?'.
Bagi saya anda perlu yakin dengan pilihan anda. Jangan malas!!! Kalau nak menjadi seorang jururawat kena ada sifat RAJIN, YAKIN, BERUSAHA, BERILTIZAM, CEKAL, JUJUR DAN AMANAH!

0 comments: